تفکیک حساب های تجاری از شخصی از پنجم تیر ماه ۱۴۰۲

اگر شما هم در محل کار خود دستگاه کارتخوان تان را کنار گذاشته اید و با جمله ی “بی زحمت اگر امکانش هست کارت به کارت کنید” فکر می کردید که درحال فرار مالیاتی هستید(فکر کردی زرنگی)، سخت در اشتباهید!!!!

چرا که حتی با وجود گسترش رسیدگی به تراکنش های بانکی در ماه های اخیر، سازمان امور مالیاتی بانک ها را ملزم به جدا کردن حساب های تجاری با گردش بالای پنج میلیارد ریال از حساب های شخصی و ارسال اطلاعات و گزارش نموده است.

به نقل از پایگاه خبری تازه های حسابداری :

بر اساس اعلام بانک مرکزی تا کنون ۲۴ بانک به طرح تفکیک حساب شخصی از تجاری پیوسته‌ اند و ۶ بانک دیگر تا پایان خرداد ماه به این طرح متصل می‌شوند. محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی در شبکه سیما در این زمینه گفت: ۱۷۸ هزار حساب شخصی شناسایی شده‌اند که فعالیت تجاری داشته‌ اند در حالی که هیچگونه اطلاعات و پرونده‌ ای در سازمان امور مالیاتی نداشته‌ اند و در واقع به این طریق اقدام به فرار مالیاتی می کرده‌ اند. میرزاپور مدیر نرم‌ افزار بانک مرکزی نیز در این زمینه گفت:‌ با الگوریتم‌ هایی که داریم حساب‌ های تجاری و شخصی را شناسایی می‌ کنیم و آنهایی که تراکنش‌ های بالایی دارند به عنوان حساب تجاری شناسایی می‌ شوند. در این زمینه احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گفت: برخی فعالان اقتصادی دستگاه‌های کارتخوان خود را کنار می‌ گذارند که برای تفکیک حساب تجاری از شخصی اگر به روش‌های دیگر غیر از دستگاه پوز با روش کارت به کارت و یا واریز به حساب توسط برخی فعالان اقتصادی مانند پزشکان و سایر فعالان انجام شود تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری به راحتی انجام می‌شود.

اگر برای رسیدگی به تراکنش های بانکی خود از طرف سازمان امور مالیاتی دعوت به ارائه اسناد و مدارک شدید، و نیازمند به راهنمایی، مشاوره یا خدمات مالیاتی در تهران هستید، تیم سفیر حساب به عنوان سفیر امین شما در امور مالی و مالیاتی همواره در کنار شماست. 

بنر اینستاگرام
این فرصت استثنایی رو از دست نده!!!
37 دقیقه مشاوره رایگان تلفنی از ما بگیر

اخبار اخیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *